Mozer Dental fogorvos Siófok

3D CT Háromdimenziós Digitális Röntgen készítés! 20.000 Ft

IDŐPONTKÉRÉS: +36 30 71 80 787

Az árlistában változás történt! Megértésüket köszönjük!

A készenléti ügyelet SZÜNETEL!

IDŐPONTKÉRÉS: +36 30 71 80 787

Éber szedálás

Éber szedáció típusú érzéstelenítés
A legtöbb fogászati beavatkozás a mai modern érzéstelenítő szerek és technikák alkalmazásával fájdalommentesen elvégezhető. Mégis akadnak olyan páciensek, akik továbbra is szoronganak, ha be kell ülni a fogorvosi székbe. A fájdalomtól való félelem egy rossz tapasztalat, vagy a másoktól hallott rémhírek kapcsán olyan erős lehet, hogy nem elegendő az érintett terület elérzéstelenítése, egyéb szorongáscsökkentő adására is szükség van.
A módszer lényege, hogy nyugtatószerekkel kikapcsoljuk a feszültség, ill. félelemérzést. A beavatkozás közben Ön képes kommunikálni orvosaival, a kellemetlenségek egyáltalán nem zavarják. A beavatkozást kellemesnek és rövidnek érzi, utólag szinte semmire sem emlékszik.
Bódítás előtt szükség van altató orvosi vizsgálatra a kockázatfelmérés érdekében.

A szedáció jellemzői

• A kezelés során a páciens érpályájába (intravénásan) juttatunk be altató-, nyugtatószereket, melyek egy könnyű, szorongásmentes, felszínes alváshoz hasonló állapotot idéznek elő.
  • Az intravénás szedációval hatékonyabb szorongásoldás, nyugtatás érhető el, mint kéjgáz belélegeztetése során.
  • Kulcsfontosságú a beavatkozás előtt legalább 5 órája üres gyomor, vizet a beavatkozás előtt 2 órával fogyaszthat utoljára!
  • A légzési-, nyelési-, és keringési védekező reflexek megmaradnak.
  • A szedáció során a páciens érti az orvos utasításait, könnyedén nyitja vagy csukja a száját a kezelés igényeinek függvényében.
  • A páciens a ténylegesnél jóval rövidebbnek éli meg a teljes kezelés idejét.
  • Kockázata egészen minimális.
  • Beavatkozás után a tudat nagyon hamar kitisztul.

Milyen kezelések esetén alkalmazható?

• Hosszan tartó, fájdalmasabbnak vélt szájsebészeti kezelések alatt
  • Implantológiai műtéteknél
  • Egy ülésben történő több beavatkozásnál, kiterjesztett műtéteknél
  • Fogászati beavatkozásoktól fokozottan félő pácienseknél, gyermekeknél
  • Kevéssé együttműködő pácienseknél

Nem esetekben nem alkalmazható az éber szedáció?

• Zajló légúti fertőzés
  • Dekompenzált (nem egyensúlyban lévő) szervi működészavar
  • Szívinfarktus után 3 hónapig
  • Várandós állapotban
  • Kísérő-, otthoni felügyelet hiánya

Az éber szedáció menete

Amennyiben átesett a beavatkozás előtti aneszteziológiai vizsgálaton, első lépésben a monitorozandó élettani paraméterek érzékelőit helyezzük fel testére, majd intravénás szedáció esetén vénát biztosítunk egy kanül segítségével, melyhez infúziós pumpát csatlakoztatunk, s ennek segítségével különböző nyugtató, fájdalomcsillapító hatású gyógyszereket adagolunk a kívánt hatás eléréséig. A módszer érzéstelenítő injekció adásával kombinálható. A beavatkozás során folyamatosan ellenőrizzük az Ön élettani mutatóit (pl. a vérnyomást, szívműködést, légzést, oxigén ellátottságot), míg annak végén tudata teljesen ki nem tisztul. A beavatkozás alatt Ön akár zenét is hallgathat.

Továbbiakban intravénás szedáció után még kb. 1-2 órán át figyeljük, majd a megfigyelési idő eltelte után felnőtt kísérőjével akkor bocsájtjuk otthonába, ha azt állapota már lehetővé teszi. A vénás kanült elbocsájtás előtt távolítjuk el. Intravénás szedáció után még 24 óráig tilos a gépjárművezetés, nem javasolt fontos döntéshozatal, aláírás!

Kockázatok

Fogászati altatásnál nagyon ritka a komplikáció, mert a páciensek többnyire nem súlyos állapotúak, hanem „csak” fogbetegek és a beavatkozás választott időben történik.

Lehetséges szövődmények

• Vénabiztosítás nehézsége miatti többszöri szúrás, karfájdalom, bevérzés, vénagyulladás
  • Meglévő betegségek (pl. cukorbetegség, hypertónia, asztma stb.) átmeneti rosszabbodása
  • Alkalmazott gyógyszerekkel szembeni túlérzékenységi reakció, gyógyszer okozta vénagyulladás
  • Beavatkozás utáni fejfájás, szédülés

Mindezek mellett azonban hangsúlyozzuk, hogy a súlyos szövődmények előfordulása még rossz általános állapotú betegeknél is rendkívül ritka, s bátorítjuk Önt, mert az általunk alkalmazott kipróbált módszerek, korszerű gyógyszerek, szervezetének működését figyelemmel kísérő monitorok alkalmazása és nem utolsósorban tapasztalt altatóorvosunk szakértelme mind azt a célt szolgálják, hogy az Ön biztonságát szavatolni tudjuk és gyógyulásában segíthessük.
„Annak ellenére, hogy előfordulhatnak súlyos szövődmények, amelyeket a bulvársajtó felkap, a fogászati altatás biztonságos” – állapította meg egy nemrégiben az Egyesült Államokban végzett kutatás. Az Illinois állambeli fogászati szövetség felmérése szerint (ebben a megyében többen laknak, mint hazánkban, legnagyobb városa Chicago) nagyjából ötszázezer altatásos műtétre esik egy komoly szövődmény. Összehasonlításképpen ennek esélye nagyjából akkora, mint hogy agyoncsapjon minket egy villám, vagy ránk essen egy meteor, viszont ennél tízszer nagyobb az esélyünk az elhalálozásra, ha átfutunk egy forgalmas kétsávos úton (forrás: Amerikai Népegészségügyi Intézet nyilvántartása).